메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영유아보육학회 한국영유아보육학 한국영유아보육학 제35집
발행연도
2003.12
수록면
77 - 100 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the professional problems perceived by the public & private kindergarten teachers, day care center teachers. The subjects of this study were 188 the public & private kindergarten teachers, day care center teachers. The results of this study were as follows : 1) For the frequency of teacher's perceived the professional problems according to the child education institution type, the nine global areas of factors was ranked the highest in which teachers of the day care center. 2) For the frequency of teacher's perceived the professional problems according to the age background of the child education institution teachers, the nine global areas of factors ranked the highest from twenty age to the middle of thirty age. 3) For the frequency of teacher's perceived the professional problems according to the academic background of the child education institution teachers, the global areas of factors showed a significant statistical difference in which teachers of graduated from a college than a university. 4) For the frequency of teacher's perceived the professional problems according to the career background with child education institution teachers, the global areas of factors showed a significant statistical difference.

목차

Ⅰ. 서 론

Ⅱ. 연구방법

Ⅲ. 결과 및 해석

Ⅳ. 논의 및 결론

참 고 문 헌

Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-375-013802925