메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대학복음화학회 대학과 복음 대학과 복음 제6집
발행연도
2002.10
수록면
143 - 159 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this essay is a research of the christian teachership in the postmodern influences. In some point, the influence of postmdernism is positive. That thinking points out the liberal attitudes from scientific objectivism and rationalism But in some points, the influence is not positive. Because that denies the reality of God or thoological values. The desirable christian teachership needs the three attitudes.
Firstly, a good teacher have to have the charismatic identity in the base of christian beliefs. All teaching ability depends on the God's gift in the biblical traditions. A teacher needs the conviction
of divine calling. Secondly, A good teacher has to love the objects, ; God, church, human, school etc. Thirdly, A good teacher needs the understanding of modern culture and society. The christian education is a process of culturalization. The essences of the Gospel is not changable, but shapes of that are changable in the context. So the methods of christian education nero the effective resses and open-minded attitudes. The well trained good teacher is the most important point in the education process.

목차

Abstract

Ⅰ. 들어가는 말

Ⅱ. 포스트모더니즘 시대

Ⅲ. 바람직한 교사상

Ⅳ. 맺는 말

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-230-014397092