메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제14권 제2호
발행연도
2005.8
수록면
477 - 489 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of study was to present the situation of Korean childhood physical education which is the center of British childhood physical education to apply integrated approach and to provide plans for improvement of Korean childhood physical education by developing schedule of integrated physical exercise on the integrated approach.
Therefore the character of integrated approach was examined with Korean Sixth Early Childhood Curriculum. Contents and methods of British childhood physical education which was applied to integrated approach was examined.
In this paper, integrated approach method not use subject domain such as science, mathematics and music but integrate units or themes to inquire concurrently.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 통합적 접근의 특징과 유아교육과정
Ⅲ. 통합적 접근에 의한 유아체육교육 재조명
Ⅳ. 통합적 유아 체육교육안
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-692-016618392