메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제9권 제4호
발행연도
2009.12
수록면
115 - 142 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study suggested the research model that empirically investigated users' behavior of adopting e-Learning. Based on Technology Acceptance Model(TAM) that is the well-known model in the field of information system adoption and information systems success model, this study suggested incorporated web service characteristics, including Accessability, Personalization, and Flexibility and system characteristics, such as Functionality, Interactivity, Reflection, alone with Subjective Norm in order to explain users' behavior on e-Learning adoption. A total of 304 data were used to analyze the proposed model using AMOS 7.0. The results are twofold: First, results suggest that constructs in web service and system characteristics have a significant role in regards to Perceived Usefulness and Perceived Ease of Use. Second, results support the significant effect of Subject Norm to Perceived Usefulness with respects to e-Learning adoption intention. The findings suggested that the important factors influencing e-Learning adoption intention should be considered for e-Learning researchers and practitioners in ordre to revitalize e-Learning for education.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구모형 및 가설설정
Ⅳ. 가설검증 및 분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (50)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-326-002596034