메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
경기연구원 경기논단 경기논단 제6권 제2호
발행연도
2004.6
수록면
31 - 49 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (7)

초록· 키워드

오류제보하기
This study reviews the status of educational autonomy in Gyeonggi Province and suggests the proposition for its promotion. First of all, the factors, problems, strengths and weakness regarding Gyeonggi Province’s educational autonomy are analyzed, and then solutions are sggested.
This study proposes, first of all, that the education autonomy system should be implemented and work together with the cooperation of local government(current city, county and autonomous district), though having an independent education committee and independently elected educational superintendent. Secondly, educational budget should be collected and distributed enough to provide quality education for all children in the level of central or local government. Thirdly, any level of the local government, or residents should have the process and procedures to take part in the decisionmaking process on education regarding budget, schooling, curriculum, staff, facilities, etc.
Under the local participatory democracy, though the elected education committee and superintendent are responsible for the delegate in the way of the regional policy-making processes, the education system should be open to the public, be closely related to regional communities, and encourage the public to participate in education issues.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 경기도초ㆍ중등 교육여건 현황과 문제점
Ⅲ. 경기도 지방교육자치제의 발전방안
Ⅳ. 결론
參考文獻

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-000-003244761