메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김남수 (동서대학교)
저널정보
한국무역학회 무역학회지 貿易學會誌 第33卷 第3號
발행연도
2008.6
수록면
123 - 157 (35page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This researchers aim is to identify what are the elements of service quality and exhibition attendance in influencing a consistently growing domestic economy and how the exhibition service quality affects general satisfaction, and intention to visit again. Additional1y, to design successful exhibition opening and growth of the exhibition industry the researcher tried to offer useful information and materials to improve service quality and to increase participants.
In result, the study validated nine dimensions for a trade show's service quality; host and public relations, security, reputation and reliability, access, customer service, exhibition program, physical facilities, convenient facilities, and attendance cost. Trade show's service quality showed positive effect on general satisfaction" and visit again. Based on the preceeding research result, I draw up a plan for improving of trade show's service quality and the above suggestions, I'm sure that we could secure the competitiveness at the exhibition industry.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 전시회 서비스품질 구성 요인에 관한 선행 연구
Ⅲ. 연구 설계
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (57)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-326-002848944