메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장희영 (서울여자대학교)
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제26집
발행연도
2010.8
수록면
291 - 314 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was two-fold: (1) providing a clear theoretical framework of the theory-driven evaluation, and (2) evaluating the effective- ness of a church-based parent education program on the basis of the theory- driven evaluation approach.
To apply this theory-driven evaluation approach as a program evaluation model, 'Eunice School', a parent education program implemented at a local Presbyterian church in Seoul, Korea, was selected.
The researcher utilized the mixed method approach, collecting quantitative and qualitative data through document review, interview, participant observation, and questionnaire. For the analysis, the statistical technique of the t-test and the consensual qualitative research (CQR) method were adopted.
In conclusion, the findings of this study was as follows: the parent education program was significantly effective in raising the knowledge and awareness of Christian parenting as well as in spiritual growth of the participant parents.
The recommendations for the future study was as follows: a study with a time series design was to be conducted to draw a clearer conclusion about the effectiveness of the program, which would enhance the generalizability of the results.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 교회부모교육 프로그램의 논리주도평가
Ⅲ. 연구의 방법
Ⅳ. 연구 결과
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
Abstract

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-235-003754665