메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김종운 (동아대학교) 박춘자 (동아대학교)
저널정보
동북아시아문화학회 동북아 문화연구 동북아 문화연구 제27집
발행연도
2011.6
수록면
41 - 59 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The object of this study is to help children from multicultural households adjust to school life and improve self-esteem. Fifteen students from multicultural households who attend the elementary school from 4th grade to 6th grade in Sa-sang gu were organized for this study.
The measurements in this study are self-esteem and adaptability of school life. Research design for this study is pretest-postest control group design. The main results of this study are as follows; First, the experiment group from multicultural households who experienced Character Development Program showed a meaningful difference statistically in terms of self-esteem improvement compared with the control group. Second, the experiment group who participated in Character Development Program had higher score, than the control group in the subordinate factors of school life adaptation such as teachers, friends, class attitude and school regulations. As a result, Character Development Program enables children from multicultural households to improve their school life adjustment.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅴ. 논의 및 결론
참고문헌
【논문초록】

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-910-000267832