메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
역사교육연구회 역사교육 歷史敎育 第120輯
발행연도
2011.12
수록면
1 - 32 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
National History Curriculum revisioned twice In 2007 and 2011. In each Curriculum, Korean history and world history were integrated to one subject. Elementary school fifth grade social studies is composed entirely of Korean history. Secondary school history is composed of Korean history and world history.
2007, 2011 national history curriculum based on history teaching intensification policy in the year of 2005, 2011. The logics of National history curriculum revisions are two. First, A counter-move to distorted historical accounts about Korea by neighbor nations. Need to comprehension about foreign nations in globalization.
2007 national history curriculum acquired coherence of scope. But failed in sequence. 2011 national history curriculum don’t offer objectives of the elementary, secondary and highschool history. And standard achievements also don’t obtain coherence of sequence.
It is necessary give attention to some points for achieve coherence of sequence. History curriculum must be made as a result of enough discussion between elementary school and secondary school. And history curriculum should offer guidelines for organization of contents.

목차

1. 서언
2. 2007, 2010, 2011 역사과 교육과정 개정의 논리와 절차
3. 2011 역사과 교육과정의 학교급별 계열성
4. 결어

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-374-001386910