메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
전태룡 (현대모비스) 구자석 (현대모비스) 최승렬 (현대모비스) 안병재 (현대모비스)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
1,190 - 1,193 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The fatigue properties curve (S-N curve)of the chassis components is presented in this paper. The structural stress of weld joints edge is used for the amplitude stress of S-N curve. The structural stress is consistent with elementary structural mechanics theory and provides an effective measure of a stress state that pertains to fatigue behavior of welded joints in the form of both membrane and bending components. In order to consider the effect of mean stress, the mean stress correction has been calculated according to the FKM guideline. The S-N curve of standard fatigue specimens is compared with the S-N curve obtained from fatigue test of chassis components. The S-N curve from standard fatigue specimens is well correlated with the SN curve of chassis components. Therefore, the S-N curve obtained from standard fatigue specimens is expected to improve the reliability of the fatigue analysis of the chassis components.

목차

Abstract
1. 서론
2. 구조응력
3. 시편 피로 시험
4. 샤시부품 피로시험
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001770661