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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김재익 (계명대학교) 강승규 (계명대학교) 서안나 (계명대학교)
저널정보
한국지역개발학회 한국지역개발학회지 한국지역개발학회지 제23권 제5호
발행연도
2011.12
수록면
171 - 186 (16page)

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This study measures effects of an additional subway line and free inter-modal transfer system on number of subway riders of existing line in the case of Daegu metropolitan city. These effects are measured by the transformed functions of the general regression techniques. The seasonal variations of the number of subway riders were also estimated. The three main results of this study are follows. First, the additional subway line induces 16.24% or 733,226 riders (monthly base) to the existing subway line. Second, the free-transfer system increases 3.5% or 181,775 riders (monthly base) to the existing subway line. Third, there are considerable seasonal variations in subway riders. Based on these findings, some policy implications were suggested.

목차

Abstract
1. 서론
2. 선행연구
3. 대구광역시 지하철 개요
4. 자료 및 모형
5. 지하철 추가노선의 개통과 무료버스환승효과의 분석
6. 결론
참고문헌

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