메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
송민철 (현대중공업) 김대순 (현대중공업)
저널정보
한국소성·가공학회 한국소성가공학회 학술대회 논문집 2011년도 한국소성가공학회 춘계학술대회 논문집
발행연도
2011.5
수록면
246 - 249 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The crankshaft for 4-stroke marine diesel engine is produced by TR forging providing a continuous grain flow. The preform of crankshaft is a round bar with a ring groove. Partial flame heating and forging are performed sequentially in TR forging process for a large crankshaft. The axial length of the preform is shortened as TR forging is progressing. In this study, the effect of axial length change of the preform on the axial temperature distribution in the heated part was investigated during TR forging process. Theoretical approach with the assumption of the preform having a cooling fin was performed to obtain the steady state temperature distribution of the preform along the axial direction. The validity of theoretical approach was verified by comparing heat transfer analysis results with FEM analysis results. Based on this study, it was found that the effect of axial length change of preform on the axial temperature distribution in the heated part would be negligible in case of constant temperature inside furnace.

목차

Abstract
1. 서론
2. 국부 화염 가열 이론 해석
3. 이론해석 결과와 유한요소해석 결과비교
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-551-000204096