메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이동명 (동아대학교) 홍광희 (영남대학교) 황규홍 (동아대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제55권 제2호
발행연도
2013.5
수록면
233 - 248 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to explore how Korean college students perceive TOEIC(Test of English for International Communication). A total of 625 students, attending a university located in the city of Busan, Korea, participated in the study. The data were collected from the students through a survey questionnaire which includes questions about student’s TOEIC experience and thoughts about TOEIC. Factor analysis was used for data analysis in order to look into the students’ perception of TOEIC.
The results show that most of the students(94%) studied 0-2 hours for TOEIC per day. About a half of the students(54%) have taken TOEIC, on average, 3 times and an average score is about 570 (out of 990). The findings from factor analysis indicate that the students’ perception of TOEIC can be understood with seven factors: (1)Improvement of English ability, (2)social demands, (3)a need for studying English other than TOEIC, (4)learning strategy for studying TOEIC, (5)pressure of a good score, (6)social consequences of a good score, (7)studying approaches.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 결과
V. 결론 및 제언
인용문헌
Abstract

참고문헌 (8)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-800-002620681