메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김봉경 (남서울대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제22권 제3호 (인문·사회과학편)
발행연도
2013.6
수록면
747 - 760 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to find the effects of recognition of gender roles for physical education class on flow and intention of continuance participation among university students. The subjects were university students participated in physical education classes. 3671 samples out of 400 samples through convenient sampling method were adopted as a final data. We confirmed the goodness of fit test of the model, utilizing SPSS WIN Ver 15.0, and after which we tested each hypothesis.
The results were as follows; First, masculine for physical education class had a significant influence on flow. Second, masculine for physical education class had a significant influence on intention of continuance participation. Third, autotelic and integrative to physical education curriculum of flow had a significant influence on intention of continuance participation.
This paper attempts to effect recognition of gender roles for physical education class on flow and intention of continuance participation that university student should increase quality of life by recognizing the importance and value for physical education class.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과 및 논의
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (37)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-690-003203704