메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이성원 (용인대학교) 김보겸 (용인대학교) 공성배 (용인대학교) 김종길 (용인대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제22권 제5호 (인문·사회과학편)
발행연도
2013.10
수록면
837 - 847 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study is to examine the effect of Judo gym service quality on adult trainee’s satisfaction and loyalty. To test this, 273 trainees who were training Judo in Gym located in Seoul, Korea were sampled. Survey data were collected through questionnaires and were analyzed with SPSS 18.0 program. The results of this study based on above methods and procedures were as followings. First conviction and capability sub factors of service quality had significant effect on psychological and physical satisfaction. Responsiveness and sympathy had significant effect on social satisfaction. Second, conviction and capability sub factors of service quality had significant effect on active loyalty, and capability had significant effect on cognitive and attitude loyalty. Third, psychological and physical satisfaction had significant effect on active loyalty, attitude loyalty. psychological and social satisfaction had significant effect on cognitive loyalty.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-690-002667920