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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김병곤 (DSK 엔지니어링)
저널정보
한국유체기계학회 한국유체기계학회 논문집 한국유체기계학회 논문집 제17권 제3호
발행연도
2014.6
수록면
25 - 32 (8page)

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The main objective of this study is to validate the performance characteristics of newly developed micro propeller turbine based on experimental model test. For this purpose, Measurements of efficiency and cavitation tests with variations on the guide vane opening, blade rotational speed, head and load are carried out according to the IEC standard for model testing. From the tests and scale up calculation, the maximum prototype and model efficiency of the runner blade reaches as high as 90.87 % and 90.27 % respectively. Test results show that good cavitation behavior is covered in the range of output 50kW and 100 kW.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 가변속 직접구동 마이크로 프로펠러 수차발전 시스템
3. 모델 시험
4. 파라미터 정의
5. 결과 및 고찰
6. 결론
References

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