메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
윤창규 (부산대학교) 장진석 (부산대학교) 나상도 (부산대학교) 박동운 (금호타이어) 유완석 (부산대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2014 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2014.5
수록면
550 - 553 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, vertical stiffness ratio of tire is defined and used to estimate vertical force of wheel at vehicle driving . Two tires are used and they are geometrically same but the inner structure is different. Tire performance test is conducted to measure the stiffness of each tire at static and dynamic, respectively. The dynamic tire model is generated using the results of tire performance test and the model is used in vehicle driving simulation. And then vertical force at the front wheel is measured and compared. FTire model is used as dynamic tire model and simulation is conducted using ADAMS/CAR software. For the purpose of verify the influence of obstacle, two deferent obstacles are used. The correlation between vertical stiffness ratio and vertical force of wheel at vehicle driving is analyzed and verified with full car test.

목차

Abstract
1. 서론
2. 동역학 타이어 모델 생성
3. 차량 시뮬레이션
3. 실차 시험 검증
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0