메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장용걸 (경남대학교)
저널정보
동아시아일본학회 일본문화연구 日本文化硏究 第53輯
발행연도
2015.1
수록면
361 - 383 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The study analyzed the current conditions of Japanese education in the Kyungnam area, based on surveys. The results are as follows: first, an interest in Japanese public culture has dropped. This situation may be affected by the entrance examination. It appears that the reduced interest in Japanese, with institutionalization and professional maniatic changes, is not irrelevant. Second, in the 2009 education course, Japanese is not considered as an important subject, and is included in the student activity fields, What is more, Japanese is considered as a subject that can be substituted by self study, because it has very little to do with the college scholastic ability test.
Third, the image of Japan has changed from that of an advanced country, economic power, and powerful nation to that of an average nation. The image of a refreshing economical role model does not hold anymore. Fourth, the Koreans do not view Japanese as a language worth learning, but instead now learn Chinese. In order to combat this situation, people have to understand the present environment and create new class systems that can cope with these changes.

목차

서론
제1장 일본 대중문화에 대한 양면성
제2장 일본어 과목의 주변화와 수업의 파행
제3장 일본에 대한 이미지의 변화
제4장 제한된 중국어의 부상
결론
참고문헌
논문초록

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-913-001105183