메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이정학 (경희대학교) 이경률 (경희대학교) 김경자 (경희대학교)
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제58권 제1호
발행연도
2014.11
수록면
381 - 396 (16page)
DOI
10.51979/KSSLS.2014.11.58.381

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the study was to understand how the physical environment of a golf course is related to the emotional reactions and behavioral intentions of customers. The members of three golf clubs located in the Gyeonggi province were selected as the target population, and a total of 314 samples were identified, through convenience sampling. Using PASW 21.0 and AMOS 21.0, the collected data was studied using frequency analysis, confirmatory factor analysis, reliability analysis, correlation analysis, and structural equation modeling. The findings of the analyses are summarized as follows. First, the physical environment of the golf course was observed to have a significant influence on dominance, arosual, and pleasure. Second, dominance had a significant correlation with arousal and pleasure, while arousal was significantly related to pleasure. Third, only pleasure caused a significant effect on behavioral intentions.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과 및 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (92)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0