메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제55집
발행연도
2010.12
수록면
1 - 28 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper reconceptualizes grammar knowledge, making it more applicable to grammar education for the improvement of communication ability among Korean learners. The paper examines various types of grammar knowledge and identifies the ways in which it can be represented. In addition, the paper investigates how one type of grammar knowledge can be transferred to another. The results indicate that grammar knowledge does not exist objectively outside but is constructed by learners according to the constructivist perspective. Thus, the paper distinguishes grammar information from grammar knowledge. Further, the paper extends the denotation of grammar knowledge as educational content from procedural/implicit knowledge to declarative/explicit knowledge; two knowledges interact with each other. Based on this concept of grammar knowledge, the paper discusses the process of grammar knowledge. For this, the paper discusses the process of grammar knowledge formation by considering a series of steps from the input to the output and presents some issues associated with `comprehending`, `structuring` and `internalizing`. (Kookmin University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (50)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-700-002556210