메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kim, Sung-Bum (Inha University)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제28권 제8호 (통권 제108호)
발행연도
2016.8
수록면
257 - 275 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The goal of this research was to model and test the effects of the interrelationship among corporate social responsibility, corporate ability, and reputation on customer loyalty through trust and customer satisfaction within the U.S. hotel industry. To test the proposed model, this research collected data from 487 respondents in the United States. Using structural equation modeling, our findings indicated that corporate social responsibility and corporate reputation significantly impacted trust and/or customer satisfaction, which, in turn, affected customer loyalty. Corporate ability affected customer loyalty directly. Customer trust fully mediated the relationships between corporate social responsibility and customer loyalty.

목차

Abstract
Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Method
Ⅳ. Results
Ⅴ. Discussion
References

참고문헌 (47)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-323-001100111