메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김상현 (성균관대학교)
저널정보
한국슬라브유라시아학회 슬라브학보 슬라브학보 제31권 제3호
발행연도
2016.9
수록면
73 - 121 (49page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Ivan Turgenev’s work, A Hunter’s Sketches (Zapiski okhotnika in Russian, 1852), is a collection of a total of 25 short stories, most of which were written in different time periods, and eventually came to the public with three added short stories in its final version of 1874. The work either in surely literary techniques or artistic composition has not been considered an excellent master piece; rather, it has been criticized as a merely plotless, a simple collection of boring stories of the peasant and landowners in Russian rural provinces. Yet, this article gives a thorough examination of the cycle of the 25 short stories, particularity selecting those three texts: “Khor’ and Kalnych,” “Kas’ian from Krasnaia Mecha,” and “Two Landowners.” To decode the hidden enigma aesthetically and thematically, this article explores the fact that why the author re-arranges the whole short stories, where a unique intent for this is, and why the three selected texts are not only seminal but also play as catalyst for understanding the thematic unity which is webbed into the work, A Hunter’s Sketches.

목차

I. 서론
II. 작품 비교
III. 러시아성 해석의 문제와 세 텍스트의 역할(결론을 대신하며)
참고문헌
Abstract

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-349-001400661