메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최원석 (경남대학교) 신석민 (경남대학교) 이혁기 (경남대학교)
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제67호
발행연도
2017.2
수록면
149 - 158 (10page)
DOI
10.51979/KSSLS.2017.02.67.149

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study focused on the advertising attributes of the OK Savings Bank and the image of the professional volleyball team in regard to the corporate image of OK Savings Bank reflected in the Media. To do this, total 250 people were sampled among the unspecified majority selected by an internet survey company. The data were analyzed by multiple group analysis using AMOS 18.0 program. The significance level was set at .05. The results of the study are as follows. First, the advertising attributes of the OK Savings Bank reflected in Media significantly influenced the corporate image. Second, In the respect of causal relationship between advertising attributes and corporate image of OK Savings Bank, there was significant moderating effect for professional volleyball team image. Specifically the corporate image on the advertising attributes of the group with highly perceived image of professional volleyball team was stronger than that with lowly perceived one.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-692-002241528