메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
안수빈 (서울대학교) 강보람 (서울대학교) 이강이 (서울대학교)
저널정보
한국아동학회 아동학회지 아동학회지 제38권 제2호
발행연도
2017.4
수록면
191 - 204 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Objective: The purpose of this study was to explore the structural relationships among duration of media use, behavior problems, and school adjustment, while accounting for gender differences.
Methods: The study used 4th-wave panel data from the Korean Children and Youth Panel Study, and 2,119 first graders in elementary school were analyzed. The data were analyzed using Structural Equation Modeling.
Results: The results can be summarized as follows. First, the duration of media use had a direct effect on school adjustment. Secondly, the duration of media use had an indirect effect on school adjustment through internalizing and externalizing problems. According to multigroup analysis, gender differences were found in the structural relations among variables.
Conclusion: This study emphasizes the needs for media usage education to improve children’s school adjustment. Furthermore, it suggests that different intervention strategies for internalizing/ externalizing behavior problems are needed depending on gender.

목차

서론
연구방법
연구결과
논의 및 결론
References

참고문헌 (68)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-598-000781255