메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조홍식 (단국대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제26권 제4호 (인문사회과학 편)
발행연도
2017.8
수록면
745 - 760 (16page)
DOI
10.35159/kjss.2017.08.26.4.745

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The objective of this research is to investigate how much students’ academic engagement for physical education classes affect their academic effort and class participation attitude. For this, middle and high school students in Gyeonggi-do were recruited as a population, and 415 out of them were selected with convenience sampling method. Collected data were processed with multiple regression analysis using PASW Ver 18.0 statistics program, and the following result was obtained:
First, students’ academic engagement for physical education classes had statistically significant effect on their academic effort. Second, students’ academic effort for physical education classes showed statistically significant effect on their class participation attitude. Third, students’ academic engagement for physical education classes had statistically significant influence on their class participation attitude. However, immersion among sub-factors of academic engagement had no significant effect on their class participation attitude(confidence).

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (74)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0