메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최성희 (부산대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제60권 제1호
발행연도
2018.2
수록면
99 - 123 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This essay explores how a literary work in the early modern age does a role to question the custom of separating man and animal. Shakespeare’s A Midsummer Night’s Dream is very fit to look into the question. Because it was written in the late Renaissance when the idea of the time comes to a head and goes over to the time of reason in the modern, and is the only drama that deals with a real figure of animal among Shakespeare’s works. In A Midsummer Night’s Dream, we can read three dimensional contrasts: spatial, abstract, and ideal. The first one is the contrast between a space of law in Athens and that of nature in the wood, the second is formed between the world of humans and that of fairies, and the last contrast is an ideal division between humanity and animality. The three contrasts, in overlapping one another, enforce but simultaneously interrupt other’s boundaries. We can see the climax of such an interruption in Bottom’s line on his dream. He expresses all the outside of human world as a dream, so his dream provides us the sense of human world in the early modern era. Bottom’s dream is that of a human being and simultaneously of an animal─it presents the world of a not-yet divided world between men and animals.

목차

I. 서론
Ⅱ. 입음과 벗음
Ⅲ. ‘밤의 숲’이라는 장소
Ⅳ. 보텀의 꿈과 동물의 꿈
Ⅴ. 결론
Works Cited

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0