메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이진화 (중앙대학교) 이진솔 (중앙대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.18 Number.2
발행연도
2018.6
수록면
239 - 259 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated pre-service English teachers’ creativity competency and their awareness and self-efficacy on creativity teaching. A total of 81 pre-service English teachers participated in an on-line questionnaire survey. The main findings are as the following. First, the participants had a high level of competency in the social dimension of creativity but their competencies in divergent thinking and curiosity were relatively low. Second, they agreed with the importance, necessity, and facilitative role of creativity teaching at school. However, they felt they are not sufficiently knowledgeable about creativity teaching. Their self-efficacy in creativity teaching was moderately high. Third, the pre-service English teachers’ creativity competency was correlated with their creativity teaching awareness and self-efficacy. Finally, no significant differences were found between pre-service English teachers and pre-service teachers in general.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 결과 및 논의
5. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-705-003144173