메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
권오정 (광주그린카진흥원) 조혜진 (광주그린카진흥원) 정효희 (광주그린카진흥원) 명광재 (광주그린카진흥원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제27권 제2호
발행연도
2019.2
수록면
93 - 100 (8page)
DOI
10.7467/KSAE.2019.27.2.093

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
At present, public institutions must deal with limitations in increasing the number of hydrogen filling stations, and there are no private business partners because hydrogen filling stations are not considered commercial. However, the supply of a fuel cell electric vehicle(FCEV) in Korea has increased significantly in recent years, and is expected to increase rapidly in the future. Many researchers believe that the economic feasibility of hydrogen filling stations will improve because the supply of FCEV is expected to increase. This study is part of a techno-economic analysis to determine the feasibility of hydrogen filling stations that use hydrogen by-products. This paper has shown the sales patterns of actual consumers by analyzing the data on hydrogen sales volume. Then, the results were used to manage the inventory of hydrogen. Also, the proposed formula in this study can be used to calculate the expected sales of hydrogen if the increasing rate of FCEV is predicted. So, this formula can be used to create a model of the relationship between the increase in hydrogen-powered vehicles and the hydrogen filling station"s economics.

목차

Abstract
1. 서론
2. 수소충전소 경제성 연구 사례
3. 수소충전소의 개요
4. 수소 판매량 분석 결과 및 논의
5. 결론
References

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-556-000297418