메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
임형섭 (현대모비스) 정종인 (현대모비스) 장세영 (현대모비스)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2019 한국자동차공학회 춘계학술대회
발행연도
2019.5
수록면
929 - 934 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, we present a secondary path modeling method based on the number of occupants in the vehicle when we construct an active noise control system. In most ANC systems, a system that is not optimized for the number of occupants is designed and constructed when modeling the secondary path. The disadvantages of these systems are that the convergence performance of active noise control will decrease as the number of occupants changes and the risk of a loud bang noise may also be increased. To avoid these problems, we propose a method to change the number of occupants to measure the correct secondary path and activate active noise control with a system optimized for the number of occupants. We can confirm that an improved active noise control system configuration is possible through modeling and simulation experiments using the proposed method.

목차

Abstract
1. 서론
2. FxLMS 알고리즘과 2차경로 모델링
3. 제안하는 시스템 모델링 방법
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0