메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Juhyun Do (Kyungpook National University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제89집
발행연도
2019.6
수록면
25 - 45 (21page)
DOI
10.21296/jls.2019.6.89.25

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The study explores how students’ variable experience with English learning beyond the classroom influences language learning in primary EFL classrooms as parents’ sociocultural values and attitudes toward English, investment in English education inside and outside of school, and economic status interplay with EFL learners’ language experience. To understand how children are educated in the EFL classroom in relation to macro-micro linkages (Garrett 2008), language socialization allows this study to make a contribution to the current literature on primary EFL studies. The participants have had rich language learning experience beyond the school setting. The gap between the advanced learner and the beginner exists even in a relatively equal socioeconomic setting. The local educational context reveals that the macro level does not meet the educational needs at the micro level no matter how much teachers try to provide learning opportunities at the appropriate levels.

목차

1. Introduction
2. A Brief Review of Language Socialization in L2 and FL Contexts
3. Research Approach
4. Results and Discussion
5. Conclusion and Educational Implications
References

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-700-000952132