메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국특수아동학회 특수아동교육연구 특수아동교육연구 제15권 제4호
발행연도
2013.1
수록면
407 - 426 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The study aimed to investigate the effects of play therapy on both young children who were at risk of social and behavioral problems and mothers’ parenting stress. Across three time points through play therapy, the study also examined the changes in children’s social competence, internalizing problems, externalizing problems, and mothers’ parenting stress by applying play therapy. Seven children and their mothers participated in this study. Parenting Stress Index (PSI) and Friedman test, Wilcoxon test, and descriptive statistics were used for data analysis. Significant differences were found on all the following four variables; children’s social competence, internalizing problems, externalizing problems, and mothers’ parenting stress. This indicated that the positive effects were shown on children’s social competence, internalizing problems, externalizing problems, and mothers’ parenting stress through play therapy.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0