메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국의류산업학회 한국의류산업학회지 한국의류산업학회지 제9권 제5호
발행연도
2007.1
수록면
493 - 499 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the components of newness and product innovativeness of smartclothing, and to examine the evaluation of newness and innovativeness of smart clothing according to the consumer inno-vativeness. The survey was conducted on male and female subjects aged from 17 to 50. A total of 338 valid responseswere used for the analysis. Exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis confirmed the evaluation of smartclothing newness consisted of five items: novel, modern, original, fresh and up-to-date. The evaluation of smartclothing innovativeness consisted of two dimensions. One is the evaluation of innovativeness as clothing and the otheris the evaluation of innovativenss as electronic devices. The validity of two dimensions were verified by confirmatory fac-tor analysis. The results of ANOVA and Duncan test indicated that there were differences in the evaluation of newnesand smart clothing innovativenss according to consumer innovativeness.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0