메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문학교육학회 문학교육학 문학교육학 제26호
발행연도
2008.1
수록면
219 - 253 (35page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined a concept and characteristics in ‘context’ and the characteristics in the context of literary communication, and tried to seek for the significance of ‘context’ category in the literature sphere of the Korean language for the revised curriculum(2007). First of all, in the aspect of horizon(or dimension) in context, it considered the multi-layered structure in the context of literary communication, the continuation in communication value, the structural homology in internal and external context in text, the openness in meaning construction, and the multilateral extensibility in communication context, centering on the difference between the expository text and the communication context. Overall, the instructional contents in ‘context’ category of the literature sphere gradually indicate tendency of expanding into the context of production and acceptance from the context of acceptance in the higher school year in the aspect of the category of recognizing the relationship with the internal context in text. Based on this discussion, it roughly examined the implicit intention or key points in the educational contents from the 1st grade and the 10 grade for the literature sphere of the Korean language for the revised(2007) curriculum. These characteristics in context of literary communication are those that will need to be substantially reflected in the process of objective, content, method, and evaluation in teaching-learning of literature.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0