메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국지식경영학회 지식경영연구 지식경영연구 제9권 제4호
발행연도
2008.1
수록면
35 - 49 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the study is to develop and validate an instructional design model from the perspective of the knowledge creation. To serve the purpose, the researcher conducted 1) literature review to find causal relationship model among knowledge creation factors and to propose a hypothetical instructional design model, 2) data analysis with 50 senior level e-Learning instructional designers, and 3) testing the fitness of the proposed model and relevant causal-relational hypotheses. Results indicate; 1) the proposed model fit to the empirical evidence, 2) 6 hypotheses among 11 were validated. A typical instructional designer’s personal competency was evidenced as the most powerful independent variable that predicted knowledge acquisition, knowledge sharing, and the application of the instructional models. However, the expected effect of instructional design models toward other dependent variable was not be found. In addition, further suggestions for the future research are addressed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0