메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
서울대학교 인지과학연구소 Journal of Cognitive Science Journal of Cognitive Science 제18권 제4호
발행연도
2017.1
수록면
439 - 471 (33page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to provide behavioral data regarding the world knowledge that readers activate during story comprehension with a view to inform the development of formal and computational representation of knowledge for automated comprehension. The focus of the study was on the amount, the structural aspects, and the coherence function of the activated knowledge. In a knowledge elicitation task, undergraduate students recorded the knowledge they deemed necessary for understanding each sentence in a set of four short stories in the form of property and causal knowledge rules. Results indicated the activation of a limited amount of knowledge that maintained both situational and conceptual connections with input. Situational inferencing and continuity (i.e., carrying over of previously activated ideas) were positively associated and varied as a function of story part. Findings are discussed in relation to dominant theoretical models of narrative comprehension and for their implications regarding the computational representation of knowledge in automated story comprehension

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (49)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0