메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제8권 제2호
발행연도
2005.1
수록면
9 - 31 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the study was to examine students' beliefs about the utility of synchronous online discussion (SOD) in language learning and their participation in the SOD and how they were related by using both quantitative and qualitative research methods. Thirty-four ESL students from diverse cultural backgrounds who were enrolled in an English Language Program (ELP) at a university in the U.S. participated in the study. The results showed that the students' beliefs were significantly related to their participation in the SOD, and could explain such participation considerably even after controlling their English proficiency. On the basis of the results, it is argued that teachers need to help students to understand more explicitly the purpose of participating in synchronous online discussions and how they are relevant to their language learning. Otherwise, the potential benefits of the use of SOD in language learning may not accrue to learners as expected.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0