메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국지식정보기술학회 한국지식정보기술학회 논문지 한국지식정보기술학회 논문지 제10권 제1호
발행연도
2015.1
수록면
89 - 101 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
With the arousal of smart media era, the thought of information has now changed into something that can develop the individuals and organization even when it is communicated and shared. In the digital media, smart media environment which utilizes bilateral communication and various form of expression, contrary to conventional media environment which is a one-way transmission of information, delivery of information message by causing user's interest and softwares' contents is gaining more attention. Development of application which can promote sports activation in the information-oriented period could be the method. In this paper, when sports spectators view soccer, basketball, baseball in this information-oriented society, it not only informs the sports game, player's information, weather according to time, but also sets the function for the user to acknowledge his/her own location wherever they access, and establishes the function of conveniently notifying the information for sports matches in weekly and monthly basis.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0