메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제42호
발행연도
2017.1
수록면
41 - 76 (36page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
To fully understand the phenomenon of e-learning for English education in Korea, it is important to identify and map trends and patterns in research on the topic. This study does so by reviewing 105 articles published in 7 journals from 2002 to 2015. For the purpose of this study, content analysis was employed to analyse the articles in terms of research topics, research methodology, research participants, and target skill areas. The data analysis shows that there has been significant increase in research from both quantity and quality standpoints. As for research topics, instructional design, learner characteristics, distance teaching systems and institutions are dominant. Regarding research methodology, mixed and quantitative methods have been used more than 80%. With regard to research participants, university students were the most frequently used subjects. And as to target skill areas, listening, speaking, reading and writing are almost equally discussed in e-learning contexts. Implications and future directions are suggested.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0