메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
영남중국어문학회 중국어문학 중국어문학 제78호
발행연도
2018.1
수록면
107 - 122 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
During the Chinese language teaching and learning, both teachers and learners attach importance on grammar, which is of quick effectiveness. However when it comes to a certain sentence, expressionistic probably is not so accurate or even strange to native speakers. Those expressions are actually wrong sentences. We used to conclude them as the type of lack of parts, in fact, those missing parts are sentence-completing elements in most circumstances. Therefor the theory of sentence-completing elements should be introduced in practical teaching, and the consciousness of self-sufficiency of sentences should be valued as well. Teachers are supposed to help learners realize that without sentence-completing elements, some expressions are not real sentences or of correct grammar but invalid in communicative practise. Some strategics could be applied in practical teaching from this view of point. The theory of the bounded and unbounded may help learners understand sentence self-efficiency and sentence-completing elements in deep sense. Pragmatic standard is also intuitive and operable for both teachers and learners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0