메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국조형교육학회 조형교육 조형교육 제33호
발행연도
2009.1
수록면
385 - 404 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Much attention has recently been paid on discussions of how to revitalize public art museums. Especially the educational programs provided at an art museum have been diversified but still not systematized enough to free themselves from individual tastes of a person in charge or a head of the art museum. It is timely to devise assessment models for the educational programs of an art museum. Those assessment models might mirror a complex nature of museum education itself, which require museum assessment, art education assessment and lifelong education program assessment. The assessment of the art museum programs can be considered part of lifelong education in terms of its processing within an individual museum's self-appraisal framework and under the school arts curriculum. The programs also target people of all generations. This study tries to present a basic model, based on CIPP among others. shows its confines and potentials and eventually encourages active discussions in Korea where few researches on the issue have been done.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0