메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제21권 제1호
발행연도
2010.1
수록면
1 - 27 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Journal of Korean Language Education 21-1: 1-27. This study is to identify the characteristics of a 'good' Korean teacher perceived by Korean learners. There were a few research that explored roles and features of a Korean teacher as a professional up to now. This study is firstly to analyze and categorize the research on Korean teachers. Secondly, it is to examine roles and functions of Korean teachers as a professional based on earlier studies on professionality of teachers. Lastly, it is to identify the characteristics of a 'good' Korean teacher perceived by Korean learners on the basis of the essays of Korean learners. 84 Korean learners' essays who have been studying in the Korean Language Institute in Korea more than one year were analyzed. As a result of analyzing their essays, the characteristics of a 'good' Korean teacher are identified in the dimensions of not only teacher's knowledge and teaching skills but teacher's personality and attitude.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (47)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0