메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제27권 제3호
발행연도
2016.1
수록면
149 - 175 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Kyung Lee. 2016. A Study on Strategies of Using Vocabulary for Improving Korean Learners’ Fluency. Journal of Korean Language Education 27-3: 149-175. This study aims to find the method to promote Korean language learners’ fluency by analyzing the diverse aspects of using strategies of vocabulary. This study specifically analyzed Korean language learners’ writing and in-depth interviews and uncovered the motivation and strategies of selecting and using vocabularies and its effectiveness. As a result of analysis, four categories of learners’ strategies of selecting and using vocabulary were found: aspects of meaning, aspects of constructing, aspects of function, and aspects of context. Furthermore, each category contains the learners’ efforts of making use of their lexical knowledge and the strategies of using their native language. These results can be used as a foundation for understanding learners and to develop instruction to promoting Korean language learners’ fluency in the domain of vocabulary education. (Honam University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0