메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제22권 제3호
발행연도
2011.1
수록면
1 - 28 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aimed at examining Korean learners' grammar acquisition focusing on the tense use in complex-compound sentences. As such, we examined 13,748 words-size corpus of three intermediate mid to advanced low level learners' written texts over 22 months longitudinally. After annotation work with focused tagging set to mark the tense use clause and the error point, we analyzed quantitative results by SynKDP corpus analyzing program. Over 1,787 sentences including 1,450 conjunctive clauses and 1,178 embedded clauses, there were 29 conjunctive tense errors and 42 embedded tense errors. Frequency of errors implicated the importance of teaching adnominal clauses of embedded clause. Moreover, learner corpus also newly showed that there were strong discouragement factors in acquiring conjunctive clause tense use comparing to embedded clause tense use against conventional view.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0