메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
공유경 (부산대학교) 이영화 (부산경상대학교)
저널정보
한국지역사회생활과학회 한국지역사회생활과학회지 한국지역사회생활과학회지 제30권 제2호
발행연도
2019.5
수록면
237 - 247 (11page)
DOI
10.7856/kjcls.2019.30.2.237

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined the relationships among preliminary child care teachers’ perception of child abuse, socio-demographic characteristics, self-esteem, teaching professionalism recognition, and teaching aptitude. The subjects were 305 preliminary child care teachers in Busan and Kyeung-Nam. The collected data were analyzed using a frequency, t-test, F-test, Pearson’s correlation, and multiple regression analysis. The results from this were as follows. First, the preliminary child care teachers’ perception of child abuse was higher than the intermediate score. Second, there were significant differences in the preliminary child care teachers’ perception of child abuse with respect to the teacher’s grade and school type. In other words, teachers who were 3-4th grade, and in a university were found to have higher perception of child abuse. Finally the preliminary child care teachers’ perception of child abuse correlated with self-esteem, teaching professionalism recognition, and teaching aptitude. Of these, teaching aptitude had the greatest effects on the teachers’ perception of child abuse. Overall, this study provides information to help prevent child abuse in child care centers.

목차

ABSTRACT
I. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과 및 고찰
Ⅳ. 요약 및 결론
References

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0