메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Feng, Jing (동아대학교) Hwang, Kyu-Hong (동아대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제62권 제2호
발행연도
2020.5
수록면
121 - 141 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the present study is twofold: to investigate the relationship between Chinese college students’ reading strategies and their reading proficiency and to examine whether students’ gender plays role in differentiating their English reading comprehension. Data were collected through questionnaires from 201 Chinese university students who study English as part of their curricula (male = 44% and female = 56%). Results show that (ⅰ) the students’ use of reading strategies has statistically significant relationship with their reading proficiency; (ⅱ) there is no obvious gender difference in the students’ use of reading strategies; (ⅲ) the female students tend to use only problem-solving reading strategies slightly more often than their male counterparts.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Method
Ⅳ. Findings
Ⅴ. Conclusion
Works Cited

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-840-000654855