메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제27권 제2호
발행연도
2020.1
수록면
61 - 80 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to investigate and compare the use of three time adjectives new/old/young in high school textbooks of Korea and Japan. The main findings of the study are as follows. First, while the order(high to low) of frequency in the use of time adjectives such as new:135/231: old: 125/188 and young 73/100 is consistent between Korean and Japanese textbooks, the frequency of the three adjectives used is higher in Japanese textbooks than in Korean textbooks. Second, the proportion of time adjective+noun expressions out of all common combined nouns in both textbooks is as low as 30%, hence it is reasonable to state that there is more commonality than difference in combined nouns of adjective+noun expressions of Korean and Japanese textbooks. Third, the proportion of common time adjective+noun expressions between COCA(top 20) and Korean/Japanese textbooks is just approximately 55% and 52%, respectively. These results strongly suggest that we should consult native English speakers’ corpus when we write and publish English textbooks

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0