메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이현주 (중원대학교 보건행정학과)
저널정보
한국학교ㆍ지역보건교육학회 한국학교ㆍ지역보건교육학회지 한국학교ㆍ지역보건교육학회지 제20권 제1호
발행연도
2019.1
수록면
85 - 95 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Objectives: This study is to examine the influences of three sub-factors of resilience on academic burn out among a group of university students, with low resilience, majored in public health. Methods: The survey was made during January 1 to 13, 2017 and after checking the resilience scores of 166 respondents and the questionnaires of 115 respondents, whose scores were less than 195, an average score of Korea, were selected and analyzed using AMOS. Results: The average resilience and academic burn-out scores were 173 and 2.96, respectively. The goodness-of-fit of proposed model showed RMSEA=0.068, GFI=0.916, NFI=0.901, IFI=0.963, CFI=0.962 so, final measurement model was selected. The analysis of the suggested model showed that among three sub-factors of resilience, only self-control ability had a negative(-) effect on academic burnout and two others were shown to have no effects. Conclusion: By researching and introducing a education method that could enhance self-control ability, it would effectively reduce academic burnout in university students with low resilience and majored in public health.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0