메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Sunyoung Oh (Yonsei University) Ji Yea Lee (Yonsei University) Hannah Choi (Yonsei University) Eui Geum Oh (Yonsei University)
저널정보
한국성인간호학회 성인간호학회 학술대회 2021년 한국성인간호학회 국제학술대회
발행연도
2021.8
수록면
194 - 194 (1page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Aim(s): Heart failure (HF) is known as the most common cause of hospital readmission. This highlights the importance of effective discharge education on self-care. Teach-back methods are one of the commonly used teaching strategies used in discharge education to improve various patient health outcomes. However, its effectiveness in patients with heart failure has not been not fully investigated yet. The purpose of this systematic review is to identify the effectiveness of discharge education using the teach-back method on health outcomes in patients with HF.
Method(s): Studies in English and published up until July 2021 were searched in MEDLINE, CINAHL, Embase, The Cochrane Library, and Web of Science, and the search terms were "discharged patient," and "teach-back”, and we did not limit the outcomes. Three trained reviewers assessed the risk of bias of retrieved studies using the Risk of Bias 2.0 Cochrane tool and Risk of Bias Assessment tool for Nonrandomized Studies. Data were analyzed using Cochrane Review Manager (Revman) s ... 전체 초록 보기

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-512-001928502