메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조홍식 (단국대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제30권 제5호 (인문사회과학 편)
발행연도
2021.10
수록면
681 - 696 (16page)
DOI
10.35159/kjss.2021.10.30.5.681

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the effect of PE class students" perception of errors on their learning flow and task persistence. To this end, middle and high school students in Gyeonggi-do were recruited as the population, and 331 subjects were selected using convenience sampling. A multiple regression analysis was performed for the collected data with the statistical program SPSS Win Ver 23.0, and the following results were obtained: First, the students" perception of errors in PE class had a statistically significant effect on their learning flow, while error strain, one of the sub-factors of perception of errors, did not significantly affect task persistence. Second, the students" learning flow showed a statistically significant effect on task persistence, while behavioral commitment, a sub-factor of learning flow, did not have a significant effect on task persistence. Third, the students" perception of errors had a statistically significant effect on task persistence in PE class, while error strain and error risk-taking, which are sub-factors of perception of errors, showed no significant effect on task persistence.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (89)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-692-002155142