메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
류지훈 (연세대학교) 이선화 (경북대학교 피부과) 이현지 (경북학교 의과대학 피부과학교실) 박준수 (대구가톨릭대학교 의과대학 피부과학교실) 김성애 (계명대학교) 류영욱 (계명대학교) 신동훈 (영남대학교) 서무규 (동국대학교) 김준영 (경북대학교) 박경덕 (경북대학교) 이원주 (경북대학교병원) 이석종 (경북대학교) 김도원 (경북대학교) 장용현 (경북대학교)
저널정보
대한피부과학회 Annals of Dermatology Annals of Dermatology 제33권 제3호
발행연도
2021.1
수록면
237 - 244 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Background: Only a few studies have tried to assess factors relevant to the satisfaction of the participants in atopic dermatitis (AD) educational programs. More systematic modeling of this issue is needed. Objective: To examine the benefit of a conjoint educational program for AD on patients and caregivers in a clinical setting. Methods: In a half-day educational program called “AD school”, 831 people (493 patients and 338 family members) participated for 8 years. Various educational and entertaining programs were provided. The on-site survey was administered to measure participants’ satisfaction and perception of the benefit. We applied structural equation modeling to identify the relations among satisfaction and perception. Results: A total of 209 family survey data was obtained and analyzed. The survey items were grouped into four categories. The categories were classified as individual education, group education, fun activity, and overall satisfaction (fun, benefit, intention to re-join and recommend to others). According to the model that we built, comprehensive group education was demonstrated to be the most relevant factor affecting overall satisfaction. Conclusion: Our holistic approach would allow dermatologists to improve the efficacy of the conjoint educational program for AD.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0